Gyermekkert Óvoda és Bölcsőde Mándok
Gyermekkert Óvoda és Bölcsőde Mándok
Menü
 

 

 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
egérkövető

 

 
zene
 
Pedagógiai alapelvünk

Pedagógiai alapelvünk

 

1. Minden gyermeknek joga van ahhoz, hogy megkapja a neki megfelelő gondoskodást és nevelést, hogy egyéni szükségleteihez, életkori és egyéni sajátosságaihoz, fejlődési üteméhez igazított nyitott és rugalmas rendszerben fejlődhessen.

 

2. Óvodás életkorban a játék a gyermek legelemibb pszichikus szükséglete. A gyermek, napi játékszükségletét ki kell elégíteni, és meg kell hagyni a játék semmi mással nem helyettesíthető szerepét, funkcióját. A 3–6–7 éves gyerek létformája a játék. Ezen keresztül, tapasztalja meg a körülötte lévő világ sokszínűségét, szerzi ismereteit, tanul, jut örömökhöz, sikerélményhez. A játék a gyermek számára a legfőbb élményforrás, ugyanakkor a személyiség fejlesztésének színtere, a tanulás, a készség- és képességfejlesztés leghatékonyabb módja.

 

3. A munka, az önként vállalt feladatok, munkafolyamatok végzése során megéli a gyermek az önmagáért és a közösségért való tevékenykedés örömét, ami normák, értékek, szabályok, kialakulásához vezet.

 

4. A gyermek érdeklődésére és cselekvésére, előzetes tudására, tapasztalataira épüljön az ismeretanyagot is tartalmazó tevékenységrendszer.

 

5. Az óvodában komplex nevelés folyik. A nevelési területek elméletileg differenciáltak, elkülönültek, a gyakorlatban azonban a hatások koncentrálódnak, egységet alkotnak, arra kell törekedni, hogy kiegyenlítsék egymást.

 

6. A valódi tudás az, amit a gyermek maga fejt meg, és cselekvésen keresztül sajátít el. Ennek érdekében fontos, hogy minél több természetes környezetben, helyszínen szerzett tapasztalathoz jusson, élményeket élhessen át, és természetes kíváncsiságát kielégíthesse. Ezért a játékba integrált - lehetőleg önkéntes, tanulási területenként esetleg kötelező - cselekvéses tanulás az óvodai tanulás útja.

 

7. Az óvodai tanulással meg kell alapozni a gyermek pozitív attitűdjét a tanulás, a későbbi iskolai tanulás iránt. Ezért a szervezett tanulásban a gyermeket nem érheti kudarc.

 

8. Az anyanyelvi nevelés áthatja a teljes óvodai nevelést, minden megnyilvánulásban jelen kell lennie.

 

9. A tágabb és szűkebb környezet közvetlen, tapasztalati úton való megismerésével, szépségének megláttatásával lehet elérni, hogy a gyermek tisztelje, szeresse és óvja a környezetét, és bátran alakítsa azt anélkül, hogy kárt okozna benne.

 

10. A gyerek fejlődésének feltétele, az érzelmi biztonság. Ezt féltő, óvó, gondoskodó szeretet, folytonos, stabil biztonság, egyéni, differenciált bánásmód, személyes, bensőséges kapcsolat biztosítja, amely minden gyermeket megillet.

 

11. Meghatározó a megfelelő életvitel, az egészséges életmód iránti igény kialakítása. A gyermek számára biztonságot nyújt a stabil, következetes, de rugalmasan kezelt szabály- és szokásrendszer. A jó szokásrendszer, segíti, hogy a körülötte lévő szűkebb és tágabb környezetben az emberi érintkezés alapvető szabályait elsajátíthassa. A szokásrendszeren és az együttélésből fakadó interakciókon keresztül fejlődik normarendszere, mely a további fejlődési szakasznak, az iskoláskornak az alapja, s egyben a felnőtté válás feltétele is.

 

12. Az óvodáskorú gyermek magatartását érzelmei befolyásolják. Ezért fontos, hogy a gyermekekkel és felnőttekkel való kapcsolatok során pozitív hatások, élmények érjék.

 

13. A közösségi nevelés alapelve, hogy a gyermek, mint egyén találja meg helyét a közösségben, nem ad helyet az előítéletek kibontakoztatásának sem társadalmi, sem nem, sem egyéb értelemben.

 

14. Nevelési értékünk tegye alkalmassá a HH és HHH gyermekek önfejlődésének elősegítését, a gyermeki személyiség kibontakoztatását, és tegye alkalmassá az alkotó életvitelre.

 

15. A sajátos nevelési igényű gyermek is teljes értékű ember. Joga, hogy megfelelő, elfogadó, ugyanakkor fejlesztő hatású környezetben éljen, fejlődjön. A gyerekek őszintén elfogadják, tolerálják a sajátos bánásmódot, igénylő társaikat, a gyengébbekhez való közeledés és segítőkészség természetes számukra. Olyan pedagógiai környezetet kell kialakítania az óvodának, ahol a másság felé fordulás mindenkinek természetessé válik.

 

16. A hazájukat elhagyni kényszerülő családok (migráns) gyermekeinek óvodai nevelésében biztosítani kell az önazonosság megőrzését, ápolását, erősítését, társadalmi integrálását, az emberi jogok és alapvető szabadságok védelmét.

 

17. A gyermek személyiségének alakulásában meghatározó, hogy milyen nevelési hatások érik a családjában. Az óvoda nevelőpartneri kapcsolat kialakítása során segítse az együttműködést.

 

 
Az óvodánkban összeszokott felnőtt kollektíva várja és fogadja az eddig, a szülő által dédelgetett, féltegetett legdrágább kincseiket, a gyermekeket.

Minden munkaterületen megfelelő szakképesítéssel rendelkező szakemberek biztosítják a gyermekek nevelését, a megfelelő esztétikus otthonos környezetet, az egész napos ellátást.

Büszkeségünk, hogy a beszédhibás gyermekek nevelésében logopédus segíti a munkánkat.

A gyermekek nevelését olyan óvodapedagógusok végzik, akik a következő pozitív személyiségjeggyel rendelkezne:

¨      A gyermekek szeretet, megértése, megbecsülése

¨      Pedagógiai tapintat

¨      Tolerancia

¨      Nyelvtanilag helyes beszéd

¨      Kiegyensúlyozott állapot, érzelmi gazdagság

¨      Segítőkészség, modellértékű magatartás

¨      Megfigyelő és helyzetfelismerő képesség

Minden dolgozónak, akik közvetve vesznek részt a gyermekek nevelésében fontos, hogy az együttműködő, és egymásra figyelő készsége meglegyen.

 

 

 

Időjárás előrejelzés

 

Minden héten anime/managa hírek , minden nap Anime ajánlók , Mondocon hírek. Itt nem fogsz unatkozni!! :)    *****    KÜLÖNLEGES CSILLAGJÖVÕ AKCIÓ JÚNIUSBAN.TE DÖNTHETED EL MENNYIBE KERÜLJÖN A SZÜLETÉSI HOROSZKÓP! VÁRLAK!RENDELD MEG MOST!    *****    Minimálbér és a garantált bérminimum összege 2019-ben    *****    Lépj be a lovak világába! Nevelj, versenyezz, szórakozz! Virtuális lónevelde, szerepjáték, olvasó sarok!    *****    Részletes születési horoszkóp, ajándék 3 év elõrejelzés, ingyenes konzultáció,tájékoztatás az oldalon! Rendeld meg most!    *****    A Világon egyetlen messengeren nézhetõ filmes oldal! NÉZZ FILMET FACEBOOK MESSENGEREN! Csatlakozz hozzánk!    *****    Outsider - Gay - Creative - Rebel - Tolerant - Furry - Brony - Hipster - Gamer - Otherkin - Geek - Autistic    *****    Ayang - Avagy milyen is a világ az én szememmel    *****    KÉRDÕASZTROLÓGIA OKTATÁS AZT ALAPOKTÓL, SAJÁT TANULÁSI TEMPÓD SZERINT - CSAK ITT!    *****    Konyhatündér blog! Egészséges, gyorsan elkészíthetõ ételek. Recept blog    *****    Konyhatündér    *****    Nokedli lapja **** Családi magazin **** Minden ami érdekelhet 18-89 éves korodig ****    *****    Nokedli-lapja *** °_|_° *** Családi magazin *** --*** Mindenrõl olvashat itt ami érdekes lehet 18-98 évesig!! ******___******    *****    Asztrológiai tanácsadás, részletes elemzésekkel,a legkedvezõbb áron és ingyenes konzultáció,a csillagjövõ oldalon. Katt!    *****    ~~~~ SOS ~ KÉRLEK, KÖVESD BE EZT A PROFILT, DIPLOMAMUNKÁMHOZ SZÜKSÉGES! DOBJ OTT EGY ÜZIT, ÉS VISSZAKÖVETLEK! ~ SOS ~~~~    *****    Rendelj részletes születési horoszkópot,3 éves ajándék elõrejelzéssel. Várlak szeretettel az oldalamon, kattints ide!!!!    *****    3D VIRTUÁLIS VILÁG!REGISZTRÁLJ TÖLSD LE A JÁTÉKOT ÉS ISMERKEDJ VILÁG SZERTE ÚJ EMBEREKKE!CLICKELJ A REGISZTÁLÁSHOZ!!!    *****    Vonatozzunk együtt a gyereknapon! Robogjatok Budapesten vagy Balatonfenyvesen, vagy készítsetek kisvonatot a Mesetárban!    *****    Filmes hírek és kritikák lelõhelye. ÚJ oldal, ami filmekkel és színészekkel foglalkozik. Nézz be most és máskor is!    *****    Az egyetlen magyar forrás a BOSSZÚÁLLÓK univerzumáról | Az egyetlen magyar forrás a BOSSZÚÁLLÓK univerzumáról